Barum
Tento významný německý koncern skryl pod svá křídla řadu značek známých světových pneumatikářských výrobců. Kromě německé značky Continental ovládá výrobu a nabízí zejména produkty značek Semperit, Uniroyal a v neposlední řadě pneumatiky s domácí značkou Barum. Otrokovická pneumatikárna dosáhla z hlediska ročního objemu výroby v počtu kusů osobních pneumatik statutu největšího výrobního závodu v Evropě.
Původní tradiční domácí výrobce pneumatik prezentoval pod značkou Barum výrobky z výrobních závodů z Otrokovic, ze slovenského Púchova a pražského Mitasu. Po rozdělení federace vzešel jako jediný zákonný nositel ochranné značky Barum závod v Otrokovicích. Ten vzhledem ke své tradici neunikl pozornosti zahraničních investorů a byl po roce 1993 úspěšně začleněn do německého koncernu Continental. Pod vlivem tohoto gigantu došlo k podstatné modernizaci výroby a rozšíření výrobních kapacit osobních plášťů. V rámci koncernu se tak zde vyrábí pláště nesoucí nejen značku Barum, ale i Semperit, Continental či Uniroyal.
Nabídce sortimentu osobních pneumatik Barum vévodí dezén s názvem Brillantis. Jedná se o náhradu dezénu Brillant, který byl až do loňského roku nosným u plášťů pro osobní automobily nižší a střední třídy. Při vývoji Brillantisu byl kladen důraz na zachování dobrých jízdních vlastností zejména na mokru, zejména odolnosti proti vzniku aquaplaningu.
Hlavním cílem však bylo zvýšení životnosti (kilometrového výkonu). Využitím nových technických řešení konstrukce nárazníku bylo dosaženo rovnoměrnějšího rozložení tlaku ve stopě. Tím dochází k nižšímu opotřebení běžné plochy běhounu, což ve svém důsledku znamená zvýšení životnosti. Pro tento dezén jsou charakteristické tři výrazné obvodové drážky, které spolu s množstvím příčných drážek zabezpečují dobrou stabilitu na mokré vozovce a dostatečnou odolnost proti aquaplaningu. Tento dezén je určen především pro pláště s rychlostním indexem T (do 190 km/h) a H (do 210 km/h). Letošní novinkou je dezén Bravuris, určený pro vozidla s vyšším výkonem a rychlostní kategorií pneu H, V a ZR. Jednosměrně orientovaný dezén byl koncipován s důrazem na zajištění vysoké bezpečnosti a dobrých jízdních vlastností i ve vyšších rychlostech.